divider
 
 

Başkan'ın Mesajı

Değerli KTSD Üyeleri,

2015 yılının üçüncü e-bülteni ile yeniden sizlerle birlikteyiz.

Kozmetik, temizlik ve hijyenik kağıt ürünleri ile sektörlerimiz tüketicilerin hayatlarında temel ihtiyaçlar haline gelmiş ürünleri onlara en kaliteli ve güvenilir şekilde sunmaktadır.

Tüketicilere karşı olan sorumluluklarının bilincinde olan sektörümüz, tüketicinin kaliteli ürünlere ulaşmasının ve ürünler hakkında doğru bilgilendirilmesinin önemini her zaman vurgulamaktadır. Bu doğrultuda Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin uygulanmasını, Ürün Takip Sistemi Projesi kapsamındaki çalışmaları, Maddelerin ve Karışımların Sınıflandırılması, Etiketlenmesi ve Ambalajlanması Hakkında Yönetmeliğine uyum sağlama sürecini ve Kozmetik Yönetmeliği ile ilgili gelişmeler başta olmak üzere sektörlerimizle ilgili tüm gelişmeleri yakından takip etmekteyiz.

3 Haziran 2015 tarihinde yapılan TOBB Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanlık Divanı Seçimi Gündemli Toplantısında Ahmet Pura Meclis Başkanı, Vuranel Okay mevzuattan ve Akatlar Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akat ise ihracattan sorumlu olmak üzere Başkan Yardımcısı seçilmişlerdir. Diğer taraftan KOBİ’ler ile ilgili kurulan alt komite başkanlığına Sevgi Salar Gürgen, Ar-Ge ve üniversiteler ile ilgili kurulan alt komite başkanlığına ise Sibel Tüzün seçilmişlerdir.

Derneğimizin Avrupa’daki önemli sektör temsilcisi kuruluşlar ile güçlü iletişime sahip olduğunu ve sektörlerimizi hem ulusal hem uluslararası alanda temsil ettiğini biliyoruz. Bu iletişim ve ilişkinin bir parçası olarak KTSD, Avrupa Kişisel Bakım Derneği (CE) ve Uluslararası Sabun, Deterjan ve Bakım Ürünleri Derneği’nin (A.I.S.E.) yıllık genel kurul toplantılarına Yönetim Kurulu seviyesinde katılım göstermiştir.

15 Temmuz 2015 tarihinde Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu tarafından Kozmetik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayımlanmıştır. Yönetmelikte dikkat çeken en önemli düzenlemelerden biri kozmetik ürünlerde kullanılan bileşenler ve nihai kozmetik ürünler için hayvan testlerinin yasaklanmış olmasıdır. Bunun gibi Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemelere paralel olarak gerçekleştirilen uyumlaştırma çalışmalarını sektörümüz adına olumlu bir gelişme olarak değerlendirmekteyim. Bu süreçte karar vericilerin diyaloga açık ve sektörün sesine kulak veren tutumunun önemini vurgular ve kendilerine bir kez de buradan teşekkürlerimi iletmek isterim.

Bu sayımızda, sektörümüzü ilgilendiren güncel gelişmelere, CE, CTPA ve A.I.S.E. tarafından yayınlanan yıllık faaliyet raporlarından notlara ve ilgili uluslararası eğitim ve konferans duyuru ve haberlerine yer verdik. Bültenimizin faydalı olmasını temenni eder, keyifli okumalar dilerim. Bir sonraki bültenimizde görüşmek ümidiyle başarılı ve huzurlu günler dilerim.  

KTSD Yönetim Kurulu Başkanı

Ahmet Pura

 
 

TOBB SEKTÖR MECLİSLERİ BAŞKANLARI SEÇİLDİ

TOBB’a bağlı 11 sektör meclisinde yapılan Başkanlık Divanı seçimleri sonucunda, sektör meclis Başkanları ve Başkan Yardımcıları seçilmiştir. TOBB Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanlığına Colgate/Palmolive Temizlik Ürünleri A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, Meclis Başkan Yardımcılıklarına ise Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği Genel Koordinatörü Vuranel Okay ve Akatlar Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akat seçilmiştir.

Haberin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

CE VE A.I.S.E’NİN 2015 GENEL KURULUNA KTSD TARAFINDAN KATILIM GÖSTERİLDİ

Derneğimiz 90’lı yıllardan bu yana Avrupa’daki sektör temsilcileri olan CE ve A.I.S.E. ile güçlü bir iletişim halindedir. CE, A.I.S.E. ve KTSD tarafından düzenlenen birçok etkinlikte sektör temsilcileri bir araya gelmektedir. Bu yılın Haziran ayında Brüksel’de gerçekleştirilen CE ve A.I.S.E. Genel Kurul Toplantılarına da KTSD’den Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Temizlik Ürünleri ve Hijyenik Kağıt Ürünleri Yürütme Kurulu Başkanı Sn. Melike Özener, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Kozmetik Yürütme Kurulu Başkanı Sn. Nilgün Dayıoğlugil ve Yönetim Kurulu Genel Sekreteri Sn. Fügen Soykut katılım göstermiştir.

Detaylar için CE etkinlik sayfası ve A.I.S.E etkinlik sayfası ziyaret edilebilir.  

 
 

GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI TARAFINDAN 7270 ÜRÜNDE SAĞLIĞA ZARARLI MADDE TESPİT EDİLDİ

TGümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından Piyasa Gözetimi ve Denetimi kapsamında gerçekleştirilen denetimlerin tüketicinin korunmasına yönelik yürütüldüğünü ve bu program ile birlikte can ve mal güvenliği açısından %100 güvenliğe ulaşmayı hedeflediklerini açıklamıştır. Ayrıca 2011 yılındaki %36,6 olan güvensizlik oranının 2013 yılında %6,4’e düştüğünü belirtmiştir. Bu yılın ilk yarısında gerçekleştirilen denetimler sonucunda 1457 firmanın 1.882.918 ürünü denetlenmiştir. Bu firmalardan 79 tanesine ait 7270 üründe sağlığa zararlı madde olduğu tespit edilmiştir. Bu denetimlerde kırtasiye, oyuncak, çocuk bakım ürünleri, çocuk mobilyaları, tekstil ürünleri, ayakkabı, kırtasiye ürünlerinin yanı sıra sektörümüze ait deterjan, hava aromatize edici ve diş fırçası gibi ürünler denetlenmiştir.

-Denetlenen 135065 tekstil ürününden 2602’sinde,
-Denetlenen 41801 ayakkabı ürününden 1823’ünde,
-Denetlenen 375 kırtasiye ürününden 15’inde,
-Denetlenen 75.646 oyuncak ürününden 418’inde,
-Denetlenen 1.630.031 çocuk mobilyaları, çocuk bakım ürünleri, deterjan, diş fırçası, havuz kimyasalları, hava aromatize edici ürünler ve diğer tüketici ürünlerinden 412’sinde zararlı madde tespit edilmiştir.

KTSD, doğru ve etkin denetimleri her zaman desteklemekte ve Piyasa Gözetimi ve Denetimi programı kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların hem tüketiciler hem de sektörümüz açısından faydasına dikkat çekmektedir.

Haberin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

HAZIR AMBALAJLI MAMULLERİN AĞIRLIK VE HACİM ESASINA GÖRE NET MİKTAR TESPİTİNE DAİR YÖNETMELİK YAYIMLANDI

4 Haziran 2015 tarihli ve 29376 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Hazır Ambalajlı Mamullerin Ağırlık ve Hacim Esasına Göre Net Miktar Tespitine Dair Yönetmelik, hazır ambalajlı mamullerin piyasaya arz edilmesi ile ilgili koşulların usul ve esaslarını belirlemek amacıyla yürürlüğe girmiştir. Yönetmeliğin tamamına ulaşmak için buraya tıklayınız.

Sektörümüze dair mevzuat güncellemeleri hakkında haberdar olmak için www.ktsd.org.tr adresini takip etmeye devam edebilirsiniz.  

 
 

KOZMETİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK YAYIMLANDI

Kozmetik ürünlerin, insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde, doğru ve anlaşılabilir bilgiler ile tüketiciyeulaşmasını sağlamak üzere, sahip olmaları gereken teknik özelliklerine ilişkin düzenlemeleri Avrupa Birliği mevzuatındaki tadiller çerçevesinde değiştiren “Kozmetik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” 15 Temmuz 2015 tarih ve 29417 sayılı (2.Mükerrer) Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Halk sağlığının korunması ve kozmetik alanının düzenlenmesini kapsayan yönetmelik değişikliği;

• Nihai kozmetik ürünlerde ve kozmetik ürün bileşenlerinde hayvan testlerinin yasaklanmasını,
• Kozmetik ürünlerin neden olabileceği ciddi istenmeyen etkilerin bildirimini,
• Karsinojenik, mutajenik ve üreme için toksik maddeler listesine ilavelerini,
• Nanomateryal içeren kozmetik ürünlerin piyasaya arzından 6 ay önce yetkili otoriteye bildirimi ve değerlendirilmesi sonrası piyasaya arzını,
• Etiket ve ambalaj bilgilerine dair hususları: kısaltılmış bilgiler, dayanma süresi ve nanomateryal içeriği ile ilgili sembolleri,
• Ürün güvenliliği ile ilgili hususları; güvenlilik değerlendirmesi ve raporun hazırlanmasına yönelik bilgileri,

içeren düzenlemelerine ilaveten Yönetmelik, Ekler kısmında yer alan “Kozmetik ürünlerin içermemesi gereken maddeler, ürünlerde kullanımı sınırlı maddeler, boyar maddeler, koruyucu maddeler, UV filtreleri” listelerinde de değişiklikler içermektedir.

Yönetmeliğin tamamına ulaşmak için buraya tıklayınız.

Sektörümüze dair mevzuat güncellemeleri hakkında haberdar olmak için www.ktsd.org.tr adresini takip etmeye devam edebilirsiniz.  

 
 

HAYVAN DENEYLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ, AZALTILMASI VE GELİŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ 2015 3R LABORATUVAR TEKNİSYENİ ÖDÜLÜ 2015

Avrupa Birliği Komisyonu ile sektör arasındaki yarı özel yarı kamusal bir girişim olan Hayvan Testi Uygulamalarına Alternatif Yaklaşımlar Avrupa Ortaklığı (The European Partnership for Alternative Approaches to Animal Testing, EPAA) deterjan ve kişisel bakım ürünleri de dâhil olmak üzere yedi endüstriyel sektörü kapsamaktadır. Bu ortaklık alternatif düzenleyici güvenlik testlerinin geliştirilmesi, doğrulanması ve kabul edilmesini teşvik etmektedir. Bu bağlamda ortaklığın hayvan deneylerinin değiştirilmesi, azaltılması ve geliştirilmesi ile ilgili olarak planladığı 2015 Laboratuvar Teknisyeni Ödülü (Replacement, Reduction and Refinement of Animal Testing, 3Rs Laboratory Technician Prize 2015) için bir katılım çağrısı başlatmıştır.

Etkinlik haberinin tamamına buradan, katılım çağrısı belgesine ise buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

A.I.S.E. 2014 YILI FAALİYET VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU YAYINLANDI

Sabun, deterjan ve bakım ürünleri sektörlerinin uluslararası temsilcisi olan A.I.S.E. tarafından Haziran 2014 ve Haziran 2015 tarihleri arasındaki dönemi kapsayan yıllık Faaliyet ve Sürdürülebilirlik Raporu yayınlanmıştır. Raporda Norveç ve İsviçre dâhil olmak üzere Avrupa Birliği deterjan ve bakım ürünleri sektörü hakkında ekonomik veriler, A.I.S.E.’nin faaliyetleri ve sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır.

Rapora göre 2014 yılında tüm deterjan ve bakım ürünleri sektörlerinin pazar büyüklüğü yaklaşık olarak 35 milyar Euro’ya ulaşmıştır. Bu pazar büyüklüğünün 28,3 milyar Euro’sunu ev içi ürünler oluştururken, 6,7 milyar Euro’sunu da profesyonel temizlik ve hijyen ürünleri oluşturmaktadır.

Raporun “faaliyet” bölümünde yer alan bilgilere göre;

• A.I.S.E. tarafından ürünlerin sürdürülebilir bir biçimde kullanılabilmesi için pratik bilgiler vermeyi amaçlayan “En İyi Kullanım Panelleri”ne (Best Use Panels) tetik uçlu sprey temizleyiciler ve tuvalet temizleyicileri hakkında bilgiler de eklenmiştir. Bu ürünler ve diğer ürün kategorileri hakkındaki en iyi kullanım bilgilerine ürün ambalajlarından ve www.cleanright.eu adresinden ulaşılabilir.
• A.I.S.E.’nin “Benim Tercihim 30°” (I Prefer 30°) kampanyasının daha fazla tüketiciye ulaşması için 5 kampanya ülkesinde çeşitli çalışmalar yürütülmüştür. Kampanya ile ilgili daha fazla bilgi için wwww.iprefer30.eu sitesi ziyaret edilebilir.
• A.I.S.E. tarafından 2014 yılının sonunda üç yılda bir gerçekleştirilen Tüketici Alışkanlıkları Anketi yapılmıştır. Anketin sonuçlarına göre;
- Ekonomik zorlukların olduğu dönemlerde tüketicilerin çevresel bilgi talebinde bir azalma olduğu görülmüştür ve tüketicilerin sürdürülebilirlik için daha az çaba sarf ettikleri ve asıl sorumluluğun sektöre ait olduğunu düşündükleri anlaşılmıştır.
- İletişim karışıklığı da bir mesele olarak ortaya çıkmıştır: Daha az tüketicinin ürünlerin ambalajlarında bulunan talimatları okuduğu ancak sorulduğunda, ürünlerin üzerinde bulunan bilgilerin yeterli veya çok fazla olduğunu düşündükleri görülmüştür.
- Anketin bir diğer sonucuna göre, Avrupa tüketicilerinin henüz düşük derecede yıkama alışkanlığını tam olarak benimseyememiş oldukları görülse de çamaşır ve bulaşık makinelerinin tamamen doldurulmadan çalıştırılmaması artık yerleşmiş bir alışkanlık olduğu anlaşılmıştır. Daha fazla bilgiye www.aise.eu adresinden ulaşılabilir.
• Evde kullanılan deterjanlar, temizleyiciler ve bakım ürünleri hakkında fayda bilgiler vermek için tasarlanan www.cleanright.eu sitesine CLP Tüzüğü ile birlikte gelen etiket değişimleri ile çok amaçlı ve tetik uçlu spreyler hakkında bilgiler eklenmiştir.
• 2014 yılının Eylül ayında A.I.S.E. tarafından “Deterjan Kapsüllerini Çocuklardan Uzak Tutun” (Keep Caps From Kids) başlıklı bir kampanya başlatılmıştır. 5 yaş altı çocuğu olan ebeveynleri hedef alan kampanya 32 ülkede ve 23 dilde hayata geçirilmiştir. Kampanyanın amacı ebeveynleri ve çocuk bakıcılarını sıvı çamaşır deterjan kapsüllerinden daima uzak tutmak için harekete geçirmektir. 2014 yılının sonunda kampanya 97 milyon bireysel kullanıcıya, dolaylı olarak da 260 milyon kullanıcıya ulaşmıştır. Daha fazla bilgi için www.keepcapsfromkids.eu sitesi ziyaret edilebilir.

Raporun “sürdürebilirlik” bölümünde yer alan bilgilere göre;

• Sürdürülebilir Temizlik Sözleşmesi’ne (Charter for Sustainable Cleaning) dâhil olan firmaların sayısı her geçen gün artmaktadır. 2015 yılı itibarıyla toplam 216 şirket Sözleşme’ye uyum sağlamayı taahhüt etmiştir. Bu rakam Avrupa’daki sabun, deterjan ve bakım sektörlerime ait pazar büyüklüğünün %85’ine karşılık gelmektedir. Sürdürülebilir Temizlik Sözleşmesi hakkında daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
• Gelişmiş Sürdürülebilirlik Profillerine (Avdanced Sustanability Profiles, ASPs) ait logoları taşıyan tüketici ürünleri sayısının %22’lik artışla 820 milyondan 1 milyara ulaştığı kaydedilmiştir. Sadece çamaşır kategorisindeki ürünlerin %33’ünün Gelişmiş Sürdürülebilirlik Profillerine uyumluluk sağlamaya başlaması programın başarısının bir göstergesidir.
• Anahtar Performans Göstergeleri (Key Performance Indicators, KPIs) verilerine göre ton başına enerji kullanımı 2006 yılından bu yana %27,5 oranında; CO2 salınımı ise %18,8 oranında azalmıştır. Bu yıl ise CO2 salınımının %2,3 düşüş ile geçen yıla çok benzer bir miktarda olduğu belirtilmiştir.

Raporda ayrıca ev ve profesyonel temizlik ürünleri pazarına ait 2014 yılı verilerine de yer verilmiştir. Euromonitor International verilerine göre tahmin edilen değerler şu şekildedir:

• Toplam ev ürünleri pazar büyüklüğü değeri %0,4 büyüme ile 28,3 Milyar Euro’ya ulaşmıştır.
• Profesyonel temizlik ve hijyen Pazar büyüklüğü ise 6,7 Milyar Euro olarak tahmin edilmektedir.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

CE 2014 FAALİYET RAPORU YAYINLANDI

Kozmetik sektörünün Avrupa’daki temsilcisi olan CE’nin 2014 yılı faaliyet raporu yayınlanmıştır.

Avrupa Kozmetik Regülasyonunun tamamen yürürlüğe girmesi ile birlikte (Temmuz, 2013) ve 2013 yılının Mart ayından sonra piyasaya sunulan ürünlerde hayvan deneyleri yapılmasının yasaklanması sebebiyle kozmetik üreticileri ürünlerin güvenliğini test edebilmek için alternatif yollar aramaya başlamıştır. Bu bağlamda CE’nin da 2014 yılı faaliyetlerinin odak noktasını bileşenlerin risk yönetimi ve alternatif güvenlik yöntemleri oluşturmuştur.

• CE bu yıl da hayvan testlerinin alternatif yöntemlerle değiştirilmesinin geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını sürdürmüştür. Bu amaç doğrultusunda kurulan ve Avrupa Birliği Komisyonu ile birlikte hayata geçirilen SEURAT (Towards The Replacement of in vivo Repeated Dose Systemic Toxicity Testing) Programı ve beş yıllık Uzun Dönemli Strateji Bilimi Programı (Long Range Strategy Science, LRSS) için öncülük etmiştir.
• 2014 yılında gerçekleştirilen bilimsel faaliyetler sonucunda cilt hassasiyeti, göz iritasyonu, biyo-elverişlilik/metabolizma, genotoksisite, sistemik zehirlilik hakkında önemli bilimsel gelişmeler elde edilmiştir.

CE’nin vurgu yaptığı bir diğer konu ise sürdürülebilirlik olmuştur. CE 2014 yılında iki girişim üzerinden sürdürebilirlik çalışmaları gerçekleştirmiştir:

• Birincisi, 2014’ün Ocak ayında başlamış ve 2016 yılının sonunda sona erecek olan şampuanlar için Ürün Çevresel Ayakizi Kategori Kuralları’nın (Product Environmental Footprint Category Rules, PEFCR) gönüllü geliştirilmesi çalışmasıdır. Bu çalışmanın sonuçlarının diğer durulanan kozmetik ürün kategorilerine kolaylıkla uyarlanabileceği düşünülmektedir.
• İkincisi, genetik kaynaklara erişim ve bunların kullanılması ile ortaya çıkan faydaların adil ve eşit paylaşımı ile ilgili olan yeni Kozmetik Regülasyonunun uyum ölçüleriyle bağlantılı Kozmetik Ürünler İçin En İyi Uygulamaların (Best Practice for the Cosmetics Industry) geliştirilmesi projesidir. Bu projenin de 2015 yılının ortalarında sonlanması planlanmaktadır.

Faaliyet raporunda kozmetik sektörüne ait 2014 yılı pazar verileri de yayınlanmıştır. Yayınlanan bilgilere göre;

• Avrupa Kozmetik Endüstrisi 2013 yılındaki %1,4’lük büyüme oranıyla kıyaslandığında 2014 yılında satış değerlerindeki %0,5’lik artışla tekrar büyümeye başlamıştır. Sektörün Avrupa pazarındaki perakende büyüklüğü toplamda 72,5 Milyon Euro’dur. Bu da sektörün küresel pazar büyüklüğünün üçte birine eşittir.
• Almanya bu yılda da 13,012 Milyon Euro ile en büyük pazar olmayı sürdürürken 10,58 Milyon Euro ile Fransa, 10,40 Milyon Euro ile İngiltere ve 9,39 Milyon Euro ile İtalya onu takip etmiştir. Ancak bu dört büyük market 2014 yılında farklı gelişme oranları sergilemiştir. İngiltere’deki pazar %5,3 oranında büyürken, Almanya’da %1,6; Fransa’da ise %0,1’lik bir büyüme kaydedilmiştir. Öte yandan İtalya’da %1,4, İspanya’da ise %1,3’lik bir gerileme olduğu görülmüştür.
• İstisnai olarak saç bakım ürünlerindeki %0,2 oranındaki gerilemenin dışında bütün ürün kategorilerinin değerlerinde artış kaydedilmiştir. %1,2 oranıyla renkli kozmetikler ve %1,3 oranıyla tuvalet malzemeleri en çok büyüme kaydeden kategoriler olmuştur.
• Cilt bakımı ve tuvalet malzemeleri 2014 yılında da Avrupa’nın en önemli ürün kategorileri olmuştur. Bu iki kategoriyi saç bakım ürünleri ve parfüm kategorisi takip etmiştir.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

CTPA 2014 YILI FAALİYET RAPORU YAYINLANDI

2015 yılında 70. yılını kutlayan Birleşik Krallık’taki kozmetik, temizlik ve parfüm sektörünün temsilcisi olan Kozmetik, Temizlik ve Parfüm Ürünleri Derneği (CTPA) tarafından 2014 Yıllık Faaliyet Raporu yayınlanmıştır.

Raporda güncel mevzuat uygulamaları, çeşitli kozmetik ve temizlik ürünü bileşenleri ile ilgili 2014 yılı içerisinde gerçekleşmiş gelişmeler, sosyal sorumluluk projeleri, derneğin yıl içinde gerçekleştirdiği yenilikler ve etkinlikler ile ilgili bilgiler yer almaktadır.

• Raporda yeni Kozmetik Regülasyonu ve kozmetik ürünleri için tasarlanan yeni bildirim sistemi Kozmetik Ürünleri Bildirim Portalı (Cosmetics Product Notification Portal,CPNP) hakkında açıklayıcı bilgiler yer almaktadır.
• Endokrin bozucular, koku bileşenleri, nanomateryaller ve koruyucular gibi çeşitli ürün bileşenleri ilgili gelişmeler hakkında CTPA’in görüşlerine yer verilmiştir.
• Kanserin görünür yan etkileriyle başa çıkmak için kadınlara yardımcı olmayı amaçlayan ve 20 yıldır devam etmekte olan İyi Görün Daha İyi Hisset Projesi’nin (Look Good, Feel Better) 2014 yılı verilerine yer verilmiştir. Buna göre, 2014 yılında proje kapsamında 1500 gönüllü güzellik danışmanının katkısıyla 1.200 workshop gerçekleştirilmiş, 150 ustalık dersi verilerek 14.500 kadına en korkulan yan etkileri en aza indirmek için gerekli olan cilt bakımı ve makyaj teknikleri öğretilmiştir. Projenin kanser hastası kadınlar ve aileleri için olumlu bir destek oluşturduğu belirtilmiştir.
• CTPA 2014 yılının sonunda sosyal medya ağlarına Youtube’u da eklemiştir. Derneğin Youtube kanalını
buradan ziyaret edebilirsiniz.

Raporda ayrıca temsil edilen sektörlere ait istatistikî verilerine de yer verilmiştir. Bu verilerden bazılarına göre;

• Birleşik Krallık’taki kozmetik, temizlik ve parfüm sektöründe 170.000’den fazla direkt çalışan ve 1,3 milyondan fazla dolaylı çalışan bulunmaktadır. Sadece profesyonel güzellik sektöründe yaklaşık çeyrek milyon kişi çalışmaktadır. Toplam cirosu yıllık 6,2 Milyar Euro civarında olan bu sektör toplam Birleşik Krallık ekonomisinin yaklaşık olarak %1’ine denk gelmektedir. 2014 yılında 33 milyar Euro’luk ürün başka ülkelere ihraç edilmiştir.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

AB KOMİSYONU TARAFINDAN YENİLENEBİLİR ENERJİ İLERLEME RAPORU YAYINLANDI.

Avrupa Birliği Komisyonu 16 Haziran 2015 tarihinde 2020 yenilenebilir enerji hedefleri ile ilgili bir ilerleme raporu yayınlanmıştır. Bu rapora göre Avrupa Birliği’nin hedeflerinin %20’sini gerçekleştirme yolunda olduğu görülmektedir. Brüt nihai enerji tüketiminde 2014 yılındaki yenilenebilir enerji oranındaki %15,3 tahmini pay ile birlikte Avrupa Birliği ve üye devletlerin büyük çoğunluğu olumlu gelişme kaydetmiştir ve 25 üye devletin 2013/2014 yılı ulusal hedeflerine ulaşması beklenmektedir. Bu sonuçlar Avrupa Komisyonu’nun, Avrupa Birliği’nin yenilenebilir enerji için %20’lik yasal bağlayıcı hedefinin, %10 ulaşımda kullanılan yenilenebilir enerjinin ve 2020’ye kadar bağlayıcı ulusal hedeflerin başarıyla gerçekleştirilmekte olduğunu belirten 2015 ilerleme raporunda yayınlanmıştır.

2014 yılı için ulaşımdaki yenilenebilir enerjinin %5,7’lik tahmini payı ile birlikte, bu alandaki hedef için %10’a ulaşmanın zorlu olabileceği gözükse de bazı üye ülkelerdeki olumlu gelişmeler göz önünde bulundurulduğunda aslında bu hedefin mümkün olduğu görülmektedir.

Rapor haberinin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

DERMO-KOZMETİK BİLİMLERİ HIZLANDIRILMIŞ KURSU

Dermo-kozmetik alanında eğitim görmüş ya da halen eğitim görmekte olan kişiler için yoğun bir eğitim programı sunan Dermo-Kozmetik Bilimleri Hızlandırılmış Kursu bu yıl 7 – 11 Ekim 2015 tarihlerinde Brüksel Vrite Üniversitesi’nde gerçekleştirilecektir. Program kimyasal ve toksikolojik ürünlerin hazırlanması ve üretimi konusunda üniversite standartlarına uygun güncel bilimsel bilgiler vermenin yanı sıra bu ürünler ile deri arasındaki ilişkiyi de dikkat çekmektedir. Dermo-Kozmetik Bilimleri Hızlandırılmış Kursu kozmetik sektörü, dermatoloji odaklı ilaç sektörü ve dermo-kozmetik araştırmalar için ihtiyaç duyulan uzmanların bilgilendirilmesini amaçlamaktadır.

Kurs boyunca ele alınacak anahtar konulardan bazıları şöyledir:

Günlük cilt bakımı nasıl gerçekleştirilir?
“Hassas cilt” nedir?
• Cilt bakım ürünleri ne şekilde etkilidir? Bu ürünlerin etkililikleri insanlar üzerinde invazif olmayan yöntemlerle objektif bir şekilde test edilebilir mi? Bu konu ile ilgili yeni teknikler var mıdır?
• Dermo-kozmetiklerin güvenliği için dermal emilim ne kadar önemlidir?
• Günümüzde dermo-kozmetikler ne kadar güvenlidir?
• Günümüzde kozmetikler için in vitro (yapay ortamda) gerçekleştirilen güvenlik testlerinin gerçekleştirilmesi mümkün müdür? Kozmetiklerin güvenliğini ve etkililiğini hayvan deneyleri olmadan nasıl test edebiliriz?

Etkinliğin internet sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

EDANA OUTLOOK™ 2015 KONFERANSI

Dokunmamış malzemeler ve ilgili sektörlerin Avrupa’daki lider kuruluşu olan EDANA tarafından gerçekleştirilecek olan dünyanın önde gelen kişisel bakım ürünleri konferansı Outlook’un bu yılki odak noktaları ve konuşmacıları yayınlandı.

23 – 25 Eylül 2015 tarihleri arasında Atina’da gerçekleştirilmesi planlanan konferansta pazar büyümesi ile ilgili gelişmeler ve bebek bezi, ıslak mendil ve hasta altı bezi kategorileri ile ilgili teknolojik gelişmeler hakkında bilgiler katılımcılar ile paylaşılacaktır. Konferans ayrıca dokunmamış malzemelerden üretilmiş kişisel bakım ürünlerinin tedarik zincirinde bulunan kişiler için ilgi çekici bir program sunmakta ve onlar için büyük bir iletişim ağı sağlamaktadır.

Etkinliğin internet sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.  

 
 

4. LATİN AMERİKA SÜRDÜRÜLEBİLİR KOZMETİK ZİRVESİ

Organic Monitor tarafından organize edilen 4. Latin Amerika Sürdürülebilir Kozmetik Zirvesi’nin bu yıl 28-30 Eylül 2015 tarihlerinde Sao Paulo’da gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Program 2009 yılından beri kozmetik ve kişisel bakım sektörlerindeki sürdürülebilirlik gelişmelerini kapsamaktadır.

Yeşil formülasyonlar, pazarlama alanındaki gelişmeler ve gıda bileşenleri bu yılki zirvenin ana temaları olarak belirlenmiştir. Bu yılki zirvede de sürdürülebilir gelişmeleri benimsemiş ana kuruluşlar ile bölgesel güzellik sektörünün buluşturulması planlanmaktadır.

Etkinliğin internet sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.