Header
 
HaberGörsel  
Başkan'ın Mesajı

Değerli KTSD Üyeleri,

Önümüzdeki ay sektörümüzü yakından ilgilendiren konuların farklı platformlarda ele alınacağı yoğun bir ay olacak. İlk olarak Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ve Türk Toksikoloji Derneği tarafından 7–9 Haziran 2013 tarihleri arasında TOBB Genel Merkezi’nde “Kozmetik Ürünlerde Güvenlilik Değerlendirme Kursu” gerçekleştirilecek. Etkinlik ile ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki haberden ulaşabilirsiniz. Toplantının hemen ardından daha detaylı bilgi paylaşabilmek adına özel bir bülten hazırlayıp sizlerle paylaşacağız.

Bu toplantının hemen ardından Avrupa kozmetik ve kişisel bakım sektörünün çatı örgütü Cosmetics Europe’un 2013 Genel Kurul Toplantısı, 12–14 Haziran tarihleri arasında Brüksel’de gerçekleştirilecek. Genel Kurul ile ilgili gelecek sayıda daha detaylı bilgilere yer vermeye çalışacağız.


Haziran Ayı içerisinde gerçekleştirilecek bir diğer çalışma Avrupa Kimya Endüstrisi Konseyi’nin  (CEFIC) sektörel grubu CESIO tarafından düzenlenen “Yüzey Aktif Maddelerinin Dünü ve Bugünü: Mega Trendleri Haritalamak” konulu kongresi.  10–12 Haziran 2013 tarihleri arasında Barselona’da gerçekleştirilecek kongrenin özellikle deterjan üreticilerinin ilgisini çekeceğini umuyorum.

Madrid Universidad Autonoma, University of California in San Diego ve Massachusetts Institute of Technology akademisyenleri tarafından gerçekleştirilen tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının ne kadar öngörülebilir olduğunu anlamaya yönelik uluslararası bir araştırma, bireylerin genellikle aynı satış noktalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ortaya koyuyor.

Bu sayıda bir araştırmayı daha sizlerle paylaşmak istiyoruz. University of British Columbia ve National University of Singapore araştırmacılarının bulguları, reklâmlarda ürün görsellerin etkin kullanımı ile ilgili ilginç veriler ortaya koydu.

Son olarak yeni Kozmetik Kanunu Tasarısı Taslağı ile ilgili de birkaç şey söylemek istiyorum. Hepinizin bildiği gibi Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu yeni bir Kozmetik Kanunu Tasarısı Taslağı oluşturdu.  Sektörün görüşüne açılan Tasarı Taslağı’na yönelik sizler tarafından iletilen görüşler doğrultusunda hazırlanan Sektör görüşlerimizi Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ile paylaştık. Konu ile ilgili bakanlık nezdinde çalışmalarımız devam ediyor. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Sektörel dayanışmanın temsilcisi olan KTSD, karar verici ve düzenleyici kurumlar ile sektörler arasındaki diyalog ve işbirliği içerisinde, tüketicilerin de aktif katılımıyla birlikte, daha sorunsuz bir geleceği şekillendirmeyi hedeflemektedir.


Haziran 2013 sayımızda yeniden birlikte olmak dileğiyle..

Ahmet PURA
KTSD YK Başkanı

 
 
HaberGörsel  
Kozmetik Ürünlerde Güvenlilik

Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ve Türk Toksikoloji Derneği tarafından 7-9 Haziran 2013 tarihleri arasında TOBB Genel Merkezi’nde “Kozmetik Ürünlerde Güvenlilik Değerlendirme Kursu” gerçekleştirilecek. TOBB Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sektör Meclisi tarafından da desteklenen eğitim etkinliğinin detaylı programına aşağıdaki bağlantıdan erişilebilir.

http://www.turktox.org.tr/pictures/kozmguvkursu-program-18.05.2013.pdf

 
 
HaberGörsel  
Multi-Disipliner Kozmetik Yaklaşımlar ve
Sektörel Değerlendirme Sempozyumu

Sağlık Bakanlığı inisiyatifi ile KTSD desteğinde, 8 Temmuz 2013 tarihinde Ankara’da gerçekleştirilecek olan “Multi-Disipliner Kozmetik Yaklaşımlar ve Sektörel Değerlendirme Sempozyumu”  8 Temmuz 2013 Pazartesi günü Ankara Sheraton’da gerçekleştirilecek. Çalışma ile ilgili detaylar netleştikten sonra önümüzdeki sayıda daha detaylı bilgi vereceğiz.

 
 
HaberGörsel  
Cosmetics Europe Genel Kurul Toplantısı

Avrupa kozmetik ve kişisel bakım sektörünün çatı örgütü Cosmetics Europe’un 2013 Genel Kurul Toplantısı, 12–14 Haziran tarihleri arasında Brüksel’de gerçekleştirilecek.  Cosmetics Europe’un bu yılki genel kurul toplantısı “Kişisel Bakım: Yaşamın Temel Bileşeni” temasıyla düzenleniyor.

https://www.cosmeticseurope.eu/news-a-events/events/registration/47-ga-2013-personal-care.html

 
 
HaberGörsel  
9. Dünya Yüzey Aktif Maddeleri Kongresi

Avrupa Kimya Endüstrisi Konseyi’nin  (CEFIC) sektörel grubu CESIO tarafından düzenlenen Kongre, 10-12 Haziran 2013 tarihleri arasında Barselona’da gerçekleştirilecek. Kongrenin bu yılki teması “Yüzey Aktif Maddelerinin Dünü ve Bugünü: Mega Trendleri Haritalamak” olarak belirlendi.  Kongre yüzey aktif maddeleri sektörünün küresel aktörlerini, tedarikçilerini ve müşterilerini buluşturacak. Uygulama ve Ar-Ge uzmanları ile kamu ilişkileri profesyonelleri, pazar eğilimlerini ve yeni gelişmeleri tartışacak.

http://www.cesio-congress.eu/

 
 
HaberGörsel  
Tüketiciler Genellikle Aynı Satış Noktalarından Alışveriş Yapıyor

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının ne kadar öngörülebilir olduğunu anlamaya yönelik uluslararası bir araştırma, bireylerin genellikle aynı satış noktalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ortaya koydu. Madrid Universidad Autonoma, University of California in San Diego ve Massachusetts Institute of Technology akademisyenleri tarafından gerçekleştirilen araştırma kapsamında binlerce kredi kartı hareketi inceledi. Sonuçları değerlendiren araştırmacılar, tüketicilerin sürekli olarak aynı satış noktalarını tercih etmelerinin, onların bir sonraki alışveriş noktalarının öngörülmesini sağlayabileceğini söylediler. Araştırma sonuçlarının, geo-pazarlama (kentin belirli bölgelerine yönelik pazarlama), bankamatiklerin konumlanması ve satış noktalarının yerlerinin belirlenmesi gibi alanlarda markalara yarar sağlayacağı öngörülüyor. Araştırmayla ilgili akademik makaleye ve ayrıntılı bulgulara aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir:

http://www.nature.com/srep/2013/130418/srep01645/
full/srep01645.html

 
 
HaberGörsel  
Reklam Görsellerinin Konumlanması Tüketicileri Nasıl Etkiliyor?

University of British Columbia ve National University of Singapore araştırmacılarının bulguları, reklamlarda ürün görsellerin etkin kullanımı ile ilgili ilginç veriler ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre, örneğin bir kozmetik ürünün görseli ve ürünün potansiyel etkisinin görselinin fiziki yakınlığı, tüketicilerin o ürünü satın alma tercihlerini olumlu yönde etkiliyor. Söz konusu bu olumlu etkinin, özellikle de tüketicilerin daha önce denemedikleri ürünler için geçerli olduğu düşünülüyor.

http://www.jcr-admin.org/files/pressreleases/
051313173349_LiRelease.pdf