Header
 
HaberG�rsel  
Ba�kan'�n Mesaj�

De�erli KTSD �yeleri,

�n�m�zdeki ay sekt�r�m�z� yak�ndan ilgilendiren konular�n farkl� platformlarda ele al�naca�� yo�un bir ay olacak. �lk olarak Sa�l�k Bakanl��� T�rkiye �la� ve T�bbi Cihaz Kurumu ve T�rk Toksikoloji Derne�i taraf�ndan 7�9 Haziran 2013 tarihleri aras�nda TOBB Genel Merkezi’nde “Kozmetik �r�nlerde G�venlilik De�erlendirme Kursu” ger�ekle�tirilecek. Etkinlik ile ilgili detayl� bilgilere a�a��daki haberden ula�abilirsiniz. Toplant�n�n hemen ard�ndan daha detayl� bilgi payla�abilmek ad�na �zel bir b�lten haz�rlay�p sizlerle payla�aca��z.

Bu toplant�n�n hemen ard�ndan Avrupa kozmetik ve ki�isel bak�m sekt�r�n�n �at� �rg�t� Cosmetics Europe’un 2013 Genel Kurul Toplant�s�, 12�14 Haziran tarihleri aras�nda Br�ksel’de ger�ekle�tirilecek. Genel Kurul ile ilgili gelecek say�da daha detayl� bilgilere yer vermeye �al��aca��z.


Haziran Ay� i�erisinde ger�ekle�tirilecek bir di�er �al��ma Avrupa Kimya End�strisi Konseyi’nin� (CEFIC) sekt�rel grubu CESIO taraf�ndan d�zenlenen “Y�zey Aktif Maddelerinin D�n� ve Bug�n�: Mega Trendleri Haritalamak” konulu kongresi.� 10�12 Haziran 2013 tarihleri aras�nda Barselona’da ger�ekle�tirilecek kongrenin �zellikle deterjan �reticilerinin ilgisini �ekece�ini umuyorum.

Madrid Universidad Autonoma, University of California in San Diego ve Massachusetts Institute of Technology akademisyenleri taraf�ndan ger�ekle�tirilen t�keticilerin al��veri� al��kanl�klar�n�n ne kadar �ng�r�lebilir oldu�unu anlamaya y�nelik uluslararas� bir ara�t�rma, bireylerin genellikle ayn� sat�� noktalar�ndan al��veri� yapmay� tercih ettiklerini ortaya koyuyor.

Bu say�da bir ara�t�rmay� daha sizlerle payla�mak istiyoruz. University of British Columbia ve National University of Singapore ara�t�rmac�lar�n�n bulgular�, rekl�mlarda �r�n g�rsellerin etkin kullan�m� ile ilgili ilgin� veriler ortaya koydu.

Son olarak yeni Kozmetik Kanunu Tasar�s� Tasla�� ile ilgili de birka� �ey s�ylemek istiyorum. Hepinizin bildi�i gibi T�rkiye �la� ve T�bbi Cihaz Kurumu yeni bir Kozmetik Kanunu Tasar�s� Tasla�� olu�turdu.� Sekt�r�n g�r���ne a��lan Tasar� Tasla��’na y�nelik sizler taraf�ndan iletilen g�r��ler do�rultusunda haz�rlanan Sekt�r g�r��lerimizi T�rkiye �la� ve T�bbi Cihaz Kurumu ile payla�t�k. Konu ile ilgili bakanl�k nezdinde �al��malar�m�z devam ediyor. Geli�meleri sizlerle payla�maya devam edece�iz.

Sekt�rel dayan��man�n temsilcisi olan KTSD, karar verici ve d�zenleyici kurumlar ile sekt�rler aras�ndaki diyalog ve i�birli�i i�erisinde, t�keticilerin de aktif kat�l�m�yla birlikte, daha sorunsuz bir gelece�i �ekillendirmeyi hedeflemektedir.


Haziran 2013 say�m�zda yeniden birlikte olmak dile�iyle..

Ahmet PURA
KTSD YK Ba�kan�

 
 
HaberG�rsel  
Kozmetik �r�nlerde G�venlilik

Sa�l�k Bakanl��� T�rkiye �la� ve T�bbi Cihaz Kurumu ve T�rk Toksikoloji Derne�i taraf�ndan 7-9 Haziran 2013 tarihleri aras�nda TOBB Genel Merkezi’nde “Kozmetik �r�nlerde G�venlilik De�erlendirme Kursu” ger�ekle�tirilecek. TOBB Kozmetik ve Temizlik �r�nleri Sekt�r Meclisi taraf�ndan da desteklenen e�itim etkinli�inin detayl� program�na a�a��daki ba�lant�dan eri�ilebilir.

https://www.turktox.org.tr/pictures/kozmguvkursu-program-18.05.2013.pdf

 
 
HaberGörsel  
Multi-Disipliner Kozmetik Yakla��mlar ve
Sekt�rel De�erlendirme Sempozyumu

Sa�l�k Bakanl��� inisiyatifi ile KTSD deste�inde, 8 Temmuz 2013 tarihinde Ankara’da ger�ekle�tirilecek olan “Multi-Disipliner Kozmetik Yakla��mlar ve Sekt�rel De�erlendirme Sempozyumu”� 8 Temmuz 2013 Pazartesi g�n� Ankara Sheraton’da ger�ekle�tirilecek. �al��ma ile ilgili detaylar netle�tikten sonra �n�m�zdeki say�da daha detayl� bilgi verece�iz.

 
 
HaberG�rsel  
Cosmetics Europe Genel Kurul Toplant�s�

Avrupa kozmetik ve ki�isel bak�m sekt�r�n�n �at� �rg�t� Cosmetics Europe’un 2013 Genel Kurul Toplant�s�, 12�14 Haziran tarihleri aras�nda Br�ksel’de ger�ekle�tirilecek.� Cosmetics Europe’un bu y�lki genel kurul toplant�s� “Ki�isel Bak�m: Ya�am�n Temel Bile�eni” temas�yla d�zenleniyor.

https://www.cosmeticseurope.eu/news-a-events/events/registration/47-ga-2013-personal-care.html

 
 
HaberG�rsel  
9. D�nya Y�zey Aktif Maddeleri Kongresi

Avrupa Kimya End�strisi Konseyi’nin� (CEFIC) sekt�rel grubu CESIO taraf�ndan d�zenlenen Kongre, 10-12 Haziran 2013 tarihleri aras�nda Barselona’da ger�ekle�tirilecek. Kongrenin bu y�lki temas� “Y�zey Aktif Maddelerinin D�n� ve Bug�n�: Mega Trendleri Haritalamak” olarak belirlendi.� Kongre y�zey aktif maddeleri sekt�r�n�n k�resel akt�rlerini, tedarik�ilerini ve m��terilerini bulu�turacak. Uygulama ve Ar-Ge uzmanlar� ile kamu ili�kileri profesyonelleri, pazar e�ilimlerini ve yeni geli�meleri tart��acak.

https://www.cesio-congress.eu/

 
 
HaberG�rsel  
T�keticiler Genellikle Ayn� Sat�� Noktalar�ndan Al��veri� Yap�yor

T�keticilerin al��veri� al��kanl�klar�n�n ne kadar �ng�r�lebilir oldu�unu anlamaya y�nelik uluslararas� bir ara�t�rma, bireylerin genellikle ayn� sat�� noktalar�ndan al��veri� yapmay� tercih ettiklerini ortaya koydu. Madrid Universidad Autonoma, University of California in San Diego ve Massachusetts Institute of Technology akademisyenleri taraf�ndan ger�ekle�tirilen ara�t�rma kapsam�nda binlerce kredi kart� hareketi inceledi. Sonu�lar� de�erlendiren ara�t�rmac�lar, t�keticilerin s�rekli olarak ayn� sat�� noktalar�n� tercih etmelerinin, onlar�n bir sonraki al��veri� noktalar�n�n �ng�r�lmesini sa�layabilece�ini s�ylediler. Ara�t�rma sonu�lar�n�n, geo-pazarlama (kentin belirli b�lgelerine y�nelik pazarlama), bankamatiklerin konumlanmas� ve sat�� noktalar�n�n yerlerinin belirlenmesi gibi alanlarda markalara yarar sa�layaca�� �ng�r�l�yor. Ara�t�rmayla ilgili akademik makaleye ve ayr�nt�l� bulgulara a�a��daki ba�lant�dan ula��labilir:

https://www.nature.com/srep/2013/130418/srep01645/
full/srep01645.html

 
 
HaberGörsel  
Reklam Görsellerinin Konumlanmas� Tüketicileri Nas�l Etkiliyor?

University of British Columbia ve National University of Singapore ara�t�rmac�lar�n�n bulgular�, reklamlarda ürün görsellerin etkin kullan�m� ile ilgili ilginç veriler ortaya koydu. Ara�t�rma sonuçlar�na göre, örne�in bir kozmetik ürünün görseli ve ürünün potansiyel etkisinin görselinin fiziki yak�nl���, tüketicilerin o ürünü sat�n alma tercihlerini olumlu yönde etkiliyor. Söz konusu bu olumlu etkinin, özellikle de tüketicilerin daha önce denemedikleri ürünler için geçerli oldu�u dü�ünülüyor.

https://www.jcr-admin.org/files/pressreleases/
051313173349_LiRelease.pdf